Monday, April 25, 2011

Kalau dengan ilmu jangan kedekut....

Semua pun tau kot yang skarang semua orang pakat duk serbu PWTC sebab ada book fair yang berlangsung dari 22 April haritu sampai 1 May nanti. Aku lah yang paling bertuah, sebab tiap2 hari pun boleh singgah, haha... Singgah je wat hape... Baik cari buku and beli lagi bagus... 

Sebelum ni memang tak sempat lagi nak singgah book fair padahal dekat gilo tak payah nak susah payah pergi pun. Hari ni berkesempatan pergi, waktu lunch just teman opismet beli buku2 study sebab skarang ni dia tengah study master in HR. Humanghai mahal kot buku yang dia nak beli tu RM600++ untuk satu buku je, huu, kalau aku dah gigit jari dah... Tapi tak tahu dia beli ke tak, sebab aku naik opis dulu, 'masa dah time....' 

Petang lepas opis hour, aku try pusing2 tapi tak tahu kenapa rasa tak jumpa buku yang menarik hati. Huhu. Banyak la kan alasan. Sebenarnya aku ingat nak cari buku Rich Dad Poor Dad sebab memang dah lama nak beli buku ni, tapi... (biarkan kosong). Lame gila sebab takda lagi buku nie..huhu... Tadi cari-cari aku tak jumpa. And aku tak jumpa pun area yang jual english book, I mean bahagian self development la, memang tak jumpa, may be dekat dewan yang lagi satu, memang malas la nak pergi kan, kena jalan jauh kot, dah la hari dah nak beransur malam, karang tak balik rumah pulak... Dalam hati dah berkira-kira mesti aku nak buku ni tapi nanti aku akan beli buku lain, tengoklaa... 

Alih-alih on the way dah nak putus asa tu aku masuk dekat satu hall di tingkat 2. Ingatkan karangkraf rupanya PTS. Pusing-pusing tak jumpa pun buku yang berkenan jugak. Akhirnya termelekat kat area education. And hasilnya...


Wuwuwu... terlebih bajet pulak, huhu... Tapi terpaksa mengingatkan diri, kalau dengan ilmu jangan kedekut, ilmu tu jugak akan bantu kita nanti... Sebab tengok kat Astana malam tadi Datuk Maznah ngan Dato Stapa pun suka membaca, huhu.... (sebenarnya terpegun tengok apa yang mereka miliki sekarang).

Semoga aku khatam lah semua buku-buku yang di beli tue... History aku dengan buku tak berapa menarik sangat, sebab aku suka beli buku, tapi aku suka baca separuh je... Buku2 sebelum ni pun haram tak habiskan baca pun... Haha, ada hati plak letak hobi membaca...

Okey, aku nak start amalkan .... membaca amalan mulia...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...