Monday, October 8, 2012

Order set bersalin NR (Nona Roguy) di nr4u.com.my

Assalamualaikum,

Petang tadi parcel set bersalin dah sampai, yeehu! Aku order set rangkaian herbanika bersalin NR. Ramai yang cakap set bersalin ni memang bagus. Opismet cakap, housemate cakap, blogger2 cakap, stokis2 kat booth pun cakap2, penjual online pun cakap, undian pun cakap, heheh... Dan cakap2 mereka berjaya mempengaruhi aku.

Akhirnya aku setuju la nak try yang nieh, sebab ramai dah puji cakap ok. Tambah kan aku first time, kena la follow cakap orang. Aku pun ada baca kat beberapa (eh banyak la) laman sesawang yang cerita pasal produk ni. Pastu weekend bila tah, end of September haritu aku masuk website nr4u, baca2 pasal produk nie... Tapi takde la niat nak beli lagipun, just survey je..... Pastu tengok harga member dia beza betul dengan harga non-member. Padahal bukan susah pun nak jadi member. Aku pun daftar online, sesaja je... Tak rugi papepun. Rugi credit fon RM.050 sen je masa reply message dari website neh... Contoh macam set bersalin ni kalau non-member RM360.00, padahal kalau pegi daftar jadi online member, terus dapat harga RM300 je. Beza banyak tu......

Pas daftar, dapat mesej kat fon, pastu reply balik ikut arahan dia, dah pun jadi member, yeay... Pastu dah stop. Pi terjah website2 lain lak.... Tak lama pastu, dalam 2 minggu lepas, 28 September aku cek emel yahoo aku, dapat email dari nr4u, email tu tarikh 26 September, dia buat sale selama 3 hari je untuk online member, iaitu dari 28 - 30 September. Nasib baik la aku cek emel, kalau tak, terlepas peluang keemasan ni. Aku dok congak2, tak ah, aku guna calculator kat fon, kalau 15% untuk member harga tinggai RM255 je... Puiii, tau tak harga duk jual kat luar tu RM365.00. Jimat seratus kot kalau beli, sapa nak bagi..... Esoknya cuti, terus aku order kat website dia. Masa order tu pun, duk try2 lagi betul ke harga dia banyak tu, sekali saja2 wat isi form, memang aku dapat harga RM255, plus dengan shipping cost jadila RM265. Untung ni, untung.....Esoknya, kua ngan husband terus bank-in RM270 kat Maybank. Haha, rugi RM5, sebab deposit machine Maybank tak terima RM5 hengget... Tak pe laa... Tetap murah lagikkkk....

Ahad tu, aku emel details, tapi emel bounce balik. Malamnye aku try lagi sekali, yes, dapat reply cakap order aku dah diproses. Jumaat lepas dapat emel lagi bagitau yang order aku dah dipos. Pastu aku wat hal macam biasa la, sampai la petang tadi parcel aku pun sampai. Puas hati.... Hehe... Masa amik parcel aku, aku tengok ada lagi satu parcel set NR ni.... Saja tanya receptionist tu sape punya, n dia cakap akak sekian2 punya. Masuk opis tu, dah nak balik dah, aku tunjuk kat opismet aku, yang aku dah dapat set aku. Ropa-ropanya, parcel lagi satu tu dia yang order dari akak sekian2 tu.... Hmm, haha... rupanya kawan belakng tempat duduk punya daa... Tapi dia order RM320. Maybe just harga member biasa.... Masa aku dapat email haritu dia MC, kalau tak maybe bole order sama2.


 Ini dia rupa parcel yang tiba tadi...
1 Malaysia ma...

 Isi di dalamnya adalah benda yang di order itu ari. Nama penuh dia kat kotak putih hijau tue...

 Kat tepi kotak tu ada tulis apa yang ada kat dalamnya ....


Ada enam benda semuanya:

1. Tablet Phyto Natal - yang ni item paling feymes dan paling dikehendaki (pelawas)
2. Akar herbanika - herba minuman
3. Herbanika lulur - lulur badan lahh....
4. Herbanika barut - sapu kat perut dan pinggang sebelum pakai bengkung
5. Minyak herbanika - minyak hangat... ramai jugak puji yang ni
6. Uncang cuci - untuk cuci kat kawasan luka tu...

Kat kotak tu dia siap tampal sekali ngan booklet panduan nak pakai set nie. Takpa2, nanti dah nak dekat time dia aku khatam la booklet ni. Wat masa skang duk diam2 dulu kat situ ekk...


Tengok harga kat tepi kotak ni. RM365 untuk West Malaysian. Jimat ah dalam RM100. 
Lagi satu set aku dapat tu bukan stok lama, date manufacturing dia September 2012 and expired tahun 2015 nanti.... Baru last month manufactured.... Ye la, kena cek jugak, sebab takut dia jual murah sebab nak habiskan stok, rupanya dapat stok baru, legaa....


Tu kat kotak belah kanan tu, aku order kat situ la...
Memang pengedar produk NR ni pun....

Semoga aku guna la semua produk yang hado dalam set ni tanpa prejudis. Macam opismet2 aku yang berpengalaman, dorang advise tak payah beli satu set pun takpe, just beli yang penting2 macam tablet Phyto Natal tu. Yang lain2 tu dikhuatiri tak guna.... Tapi aku baca penggunaan set ni kat website dia, cukup untuk tempoh berpantang. So, just give it a try laa... Mana tau aku rajin sunggoh nak guna semuanya..... Moga2 gitu laa.... Kalau tak sia2 je beli... Anyway, tablet tu dia tak affect pada baby, dari apa yang aku baca la, so that's the important point to be considered jugak, taknak la nak cantiknye pasal, effect kat baby, jadi panas ke hapa.... Hopefully aku akan gunakan set ni secara rajin nanti. Insya'Allah... 

Next hunting: bengkung.

2 comments:

  1. masa awk bli produk nr tu..bank in guna machine deposit boleh ke? ke nk kna g kaunter maybank jgk?

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy bank in cash dekat deposit machine maybank. Tak yah gi kaunter pun.. For info, masa raya haji hari tu pun dia ada bg diskaun 15% untuk online member. Maybe next time dia bg lagi diskaun nie...

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...