Friday, September 25, 2009

Ramadhan...

Syawal baru je menjelma beberapa hari... tapi aku dah rinduu sangat dengan Ramadhan. Ramadhan, bulan Islam yang paling aku suka, aku percaya ramai pun macam aku gak.. bulan keberkatan dan penuh rahmat. kengkadang terasa berdosa bila tak menyukai Syawal yg bakal menjelang sedangkan Syawal kan hari kemenangan umat Islam, huhu... kenapa suka Ramadhan?
  • bersahur di pagi hari
  • berbuka beramai-ramai
  • bertarawikh di masjid
  • peluang berkumpul bersama kawan-kawan untuk berbuka
  • jauh dari godaan syaitan
  • lebih mendidik diri untuk bersabar
  • LailatulQadar
  • belajar berjimat

banyak, memang banyak lagi... tapi, tulah, kengkadang tue, sebagai manusia biasa, terlupa untuk mengejar perkara yang telah dijanjikan Allah pahala yang tak ternilai. aku manusia lemah, huhu... apapun, Ramadhan kali nie lebih membawa makna. Alhamdulillah...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...