Monday, August 3, 2009

Rentetan pertukaran kerja

1. apply di jobstreet - 3 may 2009
dek kerana prob yg melanda aku, malam tue aku nekad nak apply gak apa2 position yg aku rasa seswai ngan aku kat tempat lain. huhu, belek nye belek akhirnye aku apply dua position. satu di *** dan satu lagi di ****.

2. panggilan dari *** - 12 June 2009
tup tup, aku dapat kol petang tue untuk datang pergi inteviu pada selasa depan. masa dia sebut *** memang aku tak grab langsung. aku pun tak ingat aku ada apply apa2 jawatan ke tak kat mana-mana... dup, dap, dup, dap, berdebar gak nieh...

3. sehari sebelum inteviu - 15 June 2009
sampai hari ni aku still tak sure aku nak gi inteviu kat company mana nieh.. yg aku tau dia kat PWTC, huhu. tah cmana, tergerak hati nak check kat Jobstreet. owh, rupanya company ni ke. aku pun study giler malam tue pasal company ni and jugak baca buku2 lama pasal akaun and audit, huhu. memg tido tak lena malam tue. asyik terjaga n capai buku... sampai ke pagi pun macam tue.

4. inteviu day - 16 June 2009
hari nie aku amik emergency leave, untuk pergi inteviu ni lah. pagi tu sempat lg study apa yg patut. dalam kul 12 lebih dah keluar rumah. tawakal je bnyk2 and mintak mak doakan aku... hope boleh buat yg terbaik. sampai kat the mall tu aku dah blur cmana nak ke menara tun hussein onn. ada org kat situ ckp kena naik teksi. aku pun naik teksi, last2 mcm tak betul je, so patah balik ke the mall n pergi ke bangunan PWTC. loh, rupanya kat sini je... pastu sesat jugak nak ke tingkat 12, sorang cakap kat sana, sorang cakap kat sini. terasa macam bola plaks. dah la nak cepat nie... akhirnye sampai jugak ke destinasi dengan jayanye. ada lima orang yg datang inteviu. salah sorang tu rupanya membe masa kat uitm perak, haha. tak sangka betul. berdebar gak sebelum masuk tebiu. tapi Alhamdulillah semuanya berjalan lancar. interviewer tiga2 adalah perempuan dan soalan yg ditanya pun tak susah sangat nak dijawab...

5. panggilan untuk amik offer letter - 30 June 2009
selepas dua migu pergi inteviu, petang tue aku dapat kol lagi untuk pergi amik offer letter jumaat nie. Alhamdulillah, tak sangka berjaya jugak. dan rupa2nya member lagi iorang pun dapat jugak.

6. amik offer letter - 3 July 2009
hari jumaat time lunch aku kuar utk pergi amik offer letter tue ngan member uitm yg dapat sekali tue. lepas tu kitorang reviu offer letter tu sama2. dan dia cakap kena return balik offer letter tu dalam minggu depan.

7. tender resignation letter - 6 July 2009
hari isnin tu aku tender surat resign pada bos effective on 1st August 2009. kira notis sebulan la, wpun patutnye aku kena bagi notis 2 bulan kalau ikut dalam offer letter. bos try jugak pujuk utk stay. aku pun sebenanye tak sure dengan diri sendiri betul ke aku nak resign. tp nilah yg aku asyik pikir, so aku better amik dis opportunity. aku percaya there must be a reason why dis to happen...

8. return offer letter - 10 July 2009
hari jumaat tu sekali lagi aku kua time lunch utk ke sana dan hantar offer letter yg menyatakan aku setuju dengan semua condition tue dan boleh start kerja pasa 3 Ogos nanti... member pun pilih tarikh yang sama...

9. buat medical check-up - 21 July 2009
hari ni aku amik halfday utk pergi buat medical check-up di medan tuanku. satu pengalaman baru bila doktor tu (female) check my 'top'. anyway, alhamdulillah disahkan bebas dari apa2 penyakit...

10. farewell party for me - 31 July 2009
petang tue ofis ada wat makan-makan. tengkiu guys. really appreciate dat. sedih jugak sbenanye. lepas ni apapulak yg bakal aku tempuh tanpa dorang2 nie. dah la kitorang getting closer to each other lately. gonna miss them, huhu. aritu makan, nasi ayam dimasak oleh kak zila, n then ayam golek, ada gak satay, kek secret recipi. memang sedap2. nanti mesti rindu nak makan mcm nie lagi...

11. dunia baru - 3 August 2009
hari ni start lah dunia baru untuk aku di tempat baru. huhu, hope everything's okey jee...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...