Tuesday, November 27, 2012

Counting the days.... Excited plus berdebar...


Ini gambar di Pulau Beras Basah, Langkawi..

Exactly last month

Kandungan dah cecah 32 minggu masa ni....

Aku rasa baju tu buatkan perut aku nampak macam kecik je....

Padahal kalu pakai maxi dress, rasa macam besar nau perut ni....

Okeh, sekarang tinggal lagi 28 hari je lagi ke EDD


Buat haku berdebar...

Tu pun kalau betul baby nak keluar ikut EDD

Kalau dia nak keluar awal???

Heee.....

Aku nebes bila pikir semua tu....

Tapi dalam masa yang sama aku excited...

Tak sabar nak peluk cium my baby girl nih..

Kadang aku rasa perut aku ni dah macam sempit untuk dia gerak2

Gerakan dia walaupun sikt2 je... Tapi effect kat perut aku.. Alahai macam sempit je dia....
 
Hope anak mama sehat2 dalam perut mama key....

Bulan depan kita jumpa k sayang...

Sekarang aku menghitung hari je

Nak prepare barang2 untuk baby pun tak dah...

May be dah serik sebab asyik kena halang je niat aku tu kan....

Apak dia pun susah beno sekarang kalau nak mintak permission pergi mana2

mesti tak bagi....

Kalau aku tak kawin gi, aku belasah je la....

Maklum la, tak payah mintak izin suami, huhuhu...

Tapi sekarang kalau dia tak bagi, I follow...

Gpun aku dah kira sarat dah nie....

 Baik ikut je cakap suami...


Bulan lepas, masa tengah lepak2 dengan suami...

Dia bagitau nama yang dia suka untuk si kecil kami

Tah camne aku rasa nice gak nama tu...

Pastu aku combinekan dengan nama yang aku suka...

Sebelum ni susah tol nak cari combination yang sesuai ngan nama tu

Akhirnya, boleh tarik nafas lega..

Dua2 pun setuju dan suka dengan nama ni...

Satu pak pilih dan satu mak pilih...

Adil lah tu...

Insya'Allah our baby girl akan diberikan nama ini

Even aku dah start panggil dia dengan nama ni....

And kitorang dah start refer dia dengan nama ni..

Ermm

Apalagi yang patut dipikirkan pada hujung bulan terakhir ni??

Pemakanan, amalan, kekuatan mental, persedian barang ke hospital....

Macam2 gi aku rasa....

Yang aku tau urutan paraneal dah boleh start dah time neh...

Err.....

Kena google2 dulu la.. aku kurang lagi info pasal nie....

Apapun, moga segalanya dipermudahkan...

And....

Moga aku dapat jadi emak yang fabulous.

Haha..

Moga aku dapat bagi yang terbaik untuk anak aku

Moga aku diberikan kekuatan untuk mendidik dan membesarkan dia dengan sebaiknya...

Moga aku dapat membentuk dia menjadi insan yang baik..

Moga aku dapat lihat dia membesar dengan sihat dan ceria..
 
Moga aku berjaya!
  

2 comments:

  1. salam pekenalan dari umi ... umi rasa dear mesti dah melahirkan anak ketika ini ..mesti cute (^_^)

    ReplyDelete
  2. Salam perkenalan juga.. Alhamdulillah, baby dah lahir 10.12.2012. Perfect gift from Allah =)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...