Monday, March 30, 2009

Confession of a Shopaholic


Rasa2nya memang dah boleh diagak kenapa aku pilih novel nie as one of my collection. Tengok title nye je dah tau… bagi orang yg gila sopping, this novel is a must! It’s very funny n chicklit. Sesuai untuk pemboros macam aku yg berangan nak berjimat. Sebelum aku baca novel nie, aku ingatkan aku sorang je yg buat macam tue, rupanya orang lain pun fikir benda yg sama jugak, hahaha. Nak tau apa, kena la layan dulu novel nie. Memang best n tak boring, cuma cerita nie lebih banyak bermonolog dengan diri sendiri. Itula yg menambahkan kelakaran cerita nie sebenarnya. Cerita nie berkisarkan tentang seorang perempuan yg gila shopping tetapi mempunyai kewangan yang tak stabil. Dia cuba untuk menyelesaikan probs dia dengan bermacam2 cara. Tetapi akhirnya dia berjaya jugak mengubah nasib dia menjadi kaya dan dapat pakwe yg charming lagi…congrats la untuk dia. Tapi aku tertarik nak beli novel nie bukan je sebab watak utamanya yg serba-sedikit macam aku iaitu shopaholic tapi jugak sebab authornya. Sebelum ni aku dah pernah baca novel nukilan Sophie Kinsella titled ‘Can You Keep A Secret’. Berdasarkan humor2 yang dia selitkan dalam novel dia, aku jadi tertarik untuk beli another version of her novel. I can’t believe that she’s not a shopaholic coz she describes the main character very well as a shopaholic. Well done! Novel ni aku baca dalam 3 tahun yang lepas rasanya... sekarang dah ada movie version yang baru ditayangkan di Malaysia 26hb yang lalu. mesti berbeza sikit dengan novel version coz movie punya kat new york while the novel one happen in london. cant wait to watch this movie tomorrow...
~~2.4.09 - nak update sikit. the movie is soooo good! like it so much. it's hilarious, the five of us enjoy the moment since before it start until the time we split to go home, huhu. isla fisher is cute too. memang best sangat. nak kena buat collection nie...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...